DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS.GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI należą sprawy z zakresu:
1) prowadzenie spraw z zakresu:
a) komunalizacji mienia,
b) taksacji nieruchomości,
c) rewitalizacji,
d) geologii i górnictwa, a w szczególności:
- przyjmowanie zgłoszeń zamiaru rozpoczęcia robót geologicznych,
- wydawanie opinii i dokonywanie uzgodnień określonych przepisami prawa;
2) przygotowywanie wniosków o ustalenie, zmianę lub zniesienie urzędowych nazw miejscowości i ich części składowych oraz obiektów fizjograficznych;
3) prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności dotyczących:
a) wynajmowania lokali, w tym najmu socjalnego lokali,
b) wypowiadania umów najmu lokali,
c) zamiany lokali,
d) wynajmowania tymczasowych pomieszczeń,
e) ustalania czynszu najmu oraz umarzania, odraczania terminu płatności i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy z tego tytułu;
4) prowadzenie książek obiektów budowlanych będących własnością Gminy;
5) prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, a w szczególności:
a) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
b) przyjmowanie zawiadomień o odkrytych lub przypadkowo znalezionych przedmiotach, co do których istnieje przypuszczenie, że są one zabytkami i przekazywanie ich wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków,
c) sporządzenie gminnego programu opieki nad zabytkami i sprawozdań z jego realizacji;
6) prowadzenie spraw dotyczących cmentarzy, a w szczególności:
a) zakładania, rozszerzania, utrzymywania i zamykania cmentarzy komunalnych,
b) wydawania decyzji o użyciu terenu cmentarnego na inny cel po upływie 40 lat od dnia ostatniego pochowania zwłok na cmentarzu,
c) organizowania sprawowania opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi;
7) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i leśnictwa, a w szczególności dotyczących:
a) ochrony roślin,
b) zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
c) wykładania do publicznego wglądu projektu uproszczonego planu urządzenia lasu oraz informowania o jego wyłożeniu właścicieli lasów;
8) wydawanie zaświadczeń o pracy osoby w indywidualnym gospodarstwie rolnym;
9) prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa, a w szczególności:
a) przyjmowanie zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno,
b) przyjmowanie i podawanie do publicznej wiadomości informacji określonych w ustawie z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz.U. z 2023 r. poz. 1082),
c) przyjmowanie sprzeciwów do organizowanych polowań zbiorowych i przekazywanie ich dzierżawcom lub zarządcom obwodów łowieckich,
d) wykonywanie zadań związanych z opiniowaniem rocznych planów łowieckich oraz współdziałaniem Wójta z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich, nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz właścicielami, posiadaczami i zarządcami gruntów w sprawach określonych w ustawie z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie;
10) prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym związanych z:
a) przeznaczaniem gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
b) wyłączaniem gruntów z produkcji rolniczej lub leśnej,
c) zapobieganiem degradacji gruntów,
d) opiniowaniem decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów;
11) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody, a w szczególności:
a) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
b) przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew, dokonywanie oględzin, wnoszenie sprzeciwu oraz wydawanie zaświadczeń o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu,
c) naliczanie, ustalanie i przeliczanie, odraczanie terminu uiszczenia, rozkładanie na raty, przesuwanie terminu płatności i umarzanie opłaty za usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
d) wymierzanie, odraczanie terminu płatności, rozkładanie na raty i umarzanie administracyjnych kar pieniężnych, o których mowa w art. 88 ust. 1 ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2023 r. poz. 1366 z późn.zm.);
12) prowadzenie spraw z zakresu:
a) dodatków mieszkaniowych, a w szczególności dotyczących ich przyznawania, odmowy przyznania i wstrzymywania wypłaty,
b) dodatku energetycznego;
13) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa imprez masowych, a w szczególności dotyczących:
a) wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych,
b) wydawania zakazów przeprowadzenia imprez masowych;
14) prowadzenie spraw z zakresu:
a) wspierania rozwoju sportu,
b) zdrowia publicznego,
c) usług hotelarskich,
d) postępowania w sprawach zgromadzeń,
e) przeciwdziałania dyskryminacji;
15) zakup i gospodarowanie materiałami biurowymi oraz środkami czystości;
16) zapewnianie napojów chłodzących pracownikom Urzędu zatrudnionym w warunkach
szczególnie uciążliwych.