Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Informacja o sprzedaży końcowej paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego

Drukuj
Grupa: Informacja o sprzedaży końcowej paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego
Nr pozycji 6
Nazwa pozycji: Zarządzenie Nr 7/05 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa
Data publikacji: 2005-03-16
Osoba, która stworzyła pozycję: mgr Elżbieta Stanula

Zarządzenie Nr 7/05
Wójta Gminy Jodłowa
z dnia 28 lutego 2005 r.

w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa

Na podstawie art. 33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz.1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759)

zarządza się co następuje:

§ 1

W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Jodłowa, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 12/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 10 lutego 2003 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy Jodłowa, zmienionym zarządzeniem Nr 69/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 10 lipca 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 108/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 122/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 58a/04 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 23 sierpnia 2004 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa i zarządzeniem Nr 2/05 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 5 stycznia 2005 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa wprowadza się następujące zmiany:

1) § 35 otrzymuje brzmienie: „ § 35. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ należy prowadzenie spraw dotyczących:

  1. planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy a w szczególności:
    a)przystąpienia do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej „studium” i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej „planem miejscowym” oraz sporządzenia projektów tych dokumentów,
    b)opiniowania i uzgadniania projektu studium i projektu planu miejscowego,
    c)uchwalania studium i planu miejscowego oraz dokonywania ich zmian,
    d)dokonywania analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, oceniania postępu w opracowywaniu planów miejscowych i opracowywania wieloletnich programów ich sporządzania,
    e)ustalania opłat w przypadku zbywania nieruchomości, której wartość wzrosła w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego,
    f)roszczeń finansowych wynikających z ustaleń planu miejscowego,
    g)opiniowania zgodności podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego,
    h)wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym i decyzji o warunkach zabudowy oraz stwierdzania ich wygaśnięcia,
    i)wydawania decyzji nakazujących właścicielom lub użytkownikom wieczystym nieruchomości wstrzymanie użytkowania terenu lub przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania w przypadku zmiany zagospodarowania terenu bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy,
    j)przenoszenia decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby,
    k)wydawania wypisów i wyrysów ze studium oraz z planu miejscowego,
    l)prowadzenia rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym oraz rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
    ł)prowadzenia rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę oraz gromadzenie materiałów z nimi związanych i przechowywanie ich oryginałów;
  2. ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, a w szczególności:
    a)prowadzenia gminnej ewidencji zabytków,
    b) przyjmowania zawiadomień o odkrytych lub przypadkowo znalezionych przedmiotach, co do których istnieje przypuszczenie, że są one zabytkami i przekazywania ich wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków,
    c)sporządzenia gminnego programu opieki nad zabytkami i sprawozdań z jego realizacji;
  3. cmentarzy, a w szczególności:
    a)zakładania, rozszerzania, utrzymywania i zamykania cmentarzy komunalnych,
    b)wydawania decyzji o użyciu terenu cmentarnego na inny cel po upływie 40 lat od dnia ostatniego pochowania zwłok na cmentarzu,
    c)organizowania sprawowania opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi;
  4. ustalania numerów porządkowych nieruchomości oraz prowadzenia i aktualizowania ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości;
  5. geologii i górnictwa, a w szczególności:
    a)przyjmowania zgłoszeń zamiaru przystąpienia do wykonywania robót geologicznych,
    b)wydawania opinii i dokonywania uzgodnień określonych przepisami prawa;
  6. zaopatrzenia w energię elektryczną i paliwa gazowe, a w szczególności:
    a)planowania i organizowania zaopatrzenia w energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze gminy,
    b)planowania oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy;
  7. przygotowywania wniosków o ustalenie, zmianę lub zniesienie urzędowych nazw miejscowości i ich części składowych oraz obiektów fizjograficznych.”;

2) w § 36:

  1. w pkt 2 lit. f otrzymuje brzmienie:
    „f)ustalania cen i opłat za nieruchomości,”,
  2. dodaje się pkt 14 i 15 w brzmieniu:
    „14)współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, a w szczególności dotyczących:
    a)zlecania organizacjom pozarządowym oraz podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego realizacji zadań publicznych,
    b)wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków,
    c)tworzenia wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego oraz przedstawicieli organów gminy;
    15)poświadczania oświadczeń nabywców nieruchomości rolnych o:
    a) osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
    b) posiadaniu kwalifikacji rolniczych,
    c) łącznej powierzchni użytków rolnych gospodarstwa.”;

3) § 38 otrzymuje brzmienie:
„§ 38. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. WYMIARU PODATKÓW I OPŁAT należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z :
    a) ustalaniem wysokości zobowiązań w podatkach stanowiących dochody gminy w tym sporządzaniem nakazów płatniczych,
    b) zmianami w wymiarze;
  2. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu;
  3. prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości dla potrzeb wymiaru i poboru podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i podatku leśnego;
  4. prowadzenie spraw związanych z:
    a)określaniem wysokości zobowiązań osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w podatkach stanowiących dochody gminy oraz osób fizycznych w podatku od środków transportowych,
    b)umarzaniem zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę,
    c)odraczaniem terminów płatności podatków oraz rozkładaniem zapłaty podatków na raty,
    d)odraczaniem i rozkładaniem na raty zapłaty zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę,
    e)wprowadzaniem, naliczaniem i umarzaniem opłaty prolongacyjnej,
    f)określaniem wysokości, stwierdzaniem i zwrotem nadpłaty oraz zaliczaniem nadpłaty na poczet zaległych, bieżących lub przyszłych zobowiązań osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w podatkach stanowiących dochody gminy oraz osób fizycznych w podatku od środków transportowych,
    g) stosowaniem i przyznawaniem ulg podatkowych;
  5. wydawanie zaświadczeń;
  6. prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla należności pieniężnych od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej z tytułu podatków stanowiących dochody gminy oraz od osób fizycznych z tytułu podatku od środków transportowych, bieżące księgowanie wpłat i zwrotów oraz przypisów i odpisów;
  7. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej z tytułu podatków stanowiących dochody gminy oraz od osób fizycznych z tytułu podatku od środków transportowych i postępowania zabezpieczającego.”;

4) § 39 otrzymuje brzmienie:
„§ 39. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. KSIĘGOWOŚCI PODATKOWEJ należy w szczególności:

  1. prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla należności pieniężnych od osób fizycznych z tytułu podatków stanowiących dochody gminy z wyjątkiem podatku od środków transportowych, bieżące księgowanie wpłat i zwrotów oraz przypisów i odpisów;
  2. dokonywanie rozliczeń inkasentów z inkasa podatków;
  3. prowadzenie ewidencji upomnień oraz ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych;
  4. wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach i zaświadczeń stwierdzających stan zaległości podatkowych oraz prowadzenie ich rejestru;
  5. prowadzenie ewidencji przekazanych lub otrzymanych informacji w sprawach zaświadczeń;
  6. prowadzenie spraw związanych z określaniem wysokości, stwierdzaniem i zwrotem nadpłaty oraz zaliczaniem nadpłaty na poczet zaległych, bieżących lub przyszłych zobowiązań osób fizycznych w podatkach stanowiących dochody gminy z wyjątkiem podatku od środków transportowych, bieżące księgowanie wpłat i zwrotów oraz przypisów i odpisów;
  7. ustalaniem zaległości podatkowych osób fizycznych z wyjątkiem zaległości w podatku od środków transportowych;
  8. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych od osób fizycznych z tytułu podatków stanowiących dochody gminy z wyjątkiem świadczeń pieniężnych z tytułu podatku od środków transportowych i postępowania zabezpieczającego.”.

§ 2

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

Wójt Gminy Jodłowa
mgr Władysław Kita