Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds organizacyjno- administracyjnych należy :
1) prowadzenie spraw kadrowych w Urzędzie, a w szczególności:
a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
b) prowadzenie ewidencji kadrowej,
c) przygotowywanie umów o pracę, umów zlecenia i umów o dzieło,
d) pomoc przy dokonywaniu okresowych ocen pracowników,
e) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
f) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
g) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,
h) prowadzenie spraw płacowych w tym dot. nagród jubileuszowych,
i) prowadzenie ewidencji wyjść służbowych i prywatnych oraz ewidencji wyjazdów służbowych,
j) prowadzenie spraw związanych z naborem kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze,
k) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych z odbywaniem stażu w Urzędzie;
2) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez skazanych kary ograniczenia wolności oraz pracy społecznie użytecznej;
3) gromadzenie i przechowywanie oświadczeń oraz informacji pracowników Urzędu oraz kierowników i pracowników gminnych jednostek organizacyjnych określonych w przepisach antykorupcyjnych;
4) uchylony;
5) zapewnienie obsługi administracyjnej i kancelaryjno-biurowej Rady Gminy i jej Komisji, a w szczególności:
a) współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy w przygotowywaniu projektów uchwał Rady Gminy oraz innych materiałów na posiedzenia Rady Gminy oraz jej Komisji,
b) kompletowanie i przechowywanie uchwał Rady Gminy,
c) przygotowywanie materiałów do projektów planu pracy Rady Gminy i jej Komisji,
d) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji Rady Gminy oraz posiedzeń jej Komisji,
e) protokołowanie sesji Rady Gminy oraz posiedzeń jej Komisji,
f) prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy, rejestru interpelacji i zapytań radnych, rejestru wniosków i postulatów mieszkańców i innych podmiotów do Rady Gminy oraz innych z zakresu wykonywanych zadań,
g) przygotowywanie tematyki sesji Rady Gminy i posiedzeń jej Komisji oraz kompletowanie materiałów będących przedmiotem tych obrad,
h) przekazywanie uchwał, wniosków i opinii z obrad Rady Gminy i jej Komisji odpowiednim organom, jednostkom, komórkom organizacyjnym i samodzielnym stanowiskom pracy do realizacji,
i) opracowywanie sprawozdań, analiz i ocen z działalności własnej Rady Gminy i jej Komisji;
6) obsługa techniczna sesji Rady Gminy oraz jej Komisji;
7) prowadzenie w postaci elektronicznej zbioru aktów prawa miejscowego stanowionych przez Gminę oraz udostępnianie ich do wglądu i do pobrania w formie dokumentu elektronicznego;
8) prowadzenie spraw z zakresu wyboru ławników;
9) obsługa sprawozdawczości statystycznej w ramach portalu sprawozdawczego;
10) prowadzenie archiwum zakładowego;
11) bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie;
12) zamieszczanie danych na stronie internetowej Gminy;
13) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
14) prowadzenie strony Gminy na portalu www.facebook.com.