Do zadań wieloosobowego stanowiska pracy ds. księgowości budżetowej należy w szczególności:
1) likwidacja dokumentów księgowych;
2) sprawdzanie i podpisywanie dokumentów księgowych (np. faktury, listy wypłat) pod względem formalno-rachunkowym;
3) prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki budżetowej oraz Gminy zgodnie z zakładowym planem kont oraz z wymogami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r. poz. 120 z późn.zm.) i ustawy z dnia 27 sierpnia 2007 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 z późn.zm.), w tym:
a) prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dochodów, wydatków oraz kosztów budżetowych i pozabudżetowych,
b) obsługa księgowa programów funduszy pomocowych i europejskich oraz ich rozliczanie,
c) obsługa księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
d) rozliczanie i zamknięcie ksiąg wydatków niewygasających;
4) bieżąca analiza zapisów księgowych na kontach analitycznych i syntetycznych;
5) prowadzenie spraw związanych z podatkiem od towarów i usług (VAT);
6) sporządzanie przelewów - obsługa bankowa;
7) sprawdzanie i uzgadnianie sprawozdań jednostek budżetowych podległych Gminie;
8) sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych, statystycznych i innych z zakresu swojego działania;
9) dekretowanie przed zatwierdzeniem do wypłaty wydatków Urzędu;
10) kompletowanie dokumentów księgowych tj. wyciągów bankowych, faktur, rachunków dotyczących wydatków budżetowych Urzędu;
11) uzgadnianie i potwierdzanie sald z kontrahentami;
12) ewidencjonowanie i dochodzenie należności wynikających z zawartych umów cywilno-prawnych.