Do zadań samodzielnego stanowiska ds. kancelaryjno-technicznych należy:
1) prowadzenie kancelarii - przyjmowanie i rozdzielanie przesyłek oraz prowadzenie rejestru przesyłek wpływających i wychodzących;
2) obsługa sekretariatu Wójta;
3) prowadzenie spraw łączności telefonicznej w Urzędzie;
4) prowadzenie spraw związanych z małą poligrafią (kserokopiarka);
5) odbieranie korespondencji przychodzącej na elektroniczną skrzynkę podawczą i na skrzynkę e-mailową Urzędu oraz wysyłanie przygotowanych odpowiedzi;
6) przyjmowanie skarg i wniosków;
7) współpraca z Dyrektorem Centrum Usług Wspólnych w Jodłowej w sprawach z zakresu oświaty należących do właściwości gminy;
8) współpraca z Inspektorem Ochrony Danych oraz gromadzenie i przechowywanie dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych w Urzędzie zgodnie z jego zaleceniami.