Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

PRAWO LOKALNE

Drukuj
Grupa: PRAWO LOKALNE
Nr pozycji 24
Nazwa pozycji: Uchwała Nr XXII/24/05 Rady Gminy Jodłowa z dnia 30 marca 2005r. w sprawie zmiany statutu Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Jodłowej
Data publikacji: 2005-04-22
Osoba, która stworzyła pozycję: mgr Elżbieta Stanula

Uchwala Nr XXII/24/05
Rady Gminy Jodłowa
z dnia 30 marca 2005 r.

w sprawie zmiany statutu Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Jodłowej

Na podst. art, 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759) i art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141) oraz § 6 ust. 2 Statutu Gminy Jodłowa, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXVI/48/01 Rady Gminy w Jodłowej z dnia 30 sierpnia 2001 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Jodłowa (Dz.Urz.Woj.Podkarp.Nr 83, poz. 1476 i 1477 oraz z 2003 r. Nr 15, poz. 305 i Nr 65, poz.1296)

Rada Gminy Jodłowa uchwala, co następuje:

§1

W statucie Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Jodłowej, stanowiącym załącznik do uchwały Nr XXIV/12/2001 Rady Gminy w Jodłowej z dnia 18 kwietnia 2001 r. w sprawie uchwalenia statutu Gminnego Zespołu Ekonomiczno- Administracyjnego Szkół w Jodłowej, zmienionym uchwałą Nr III/64/02 Rady Gminy Jodłowa z dnia 27 grudnia 2002 r. w sprawie zmiany statutu Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Jodłowej wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2:
a)zdanie wstępne otrzymuje brzmienie:
„GZEAS działa w szczególności na podstawie:",
b)pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„ 3/ ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U.z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19. poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 14, poz. 114);";

2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„§ 6. Do zadań GZEAS należy w szczególności:

  1. zapewnienie warunków działania placówek oświatowych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
  2. wyposażenie placówek oświatowych w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów oraz wykonywania innych zadań statutowych;
  3. zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej placówek oświatowych, w tym m.in. pomoc w opracowywaniu planów finansowych oraz prowadzenie analityki wydatków poszczególnych jednostek;
  4. obsługa techniczno-organizacyjna remontów obiektów szkolnych i zadań inwestycyjnych w tym zakresie oraz udział w przeglądach stanu technicznego i warunków BHP;
  5. wykonywanie uchwał i zarządzeń organów gminy dotyczących działalności placówek oświatowych oraz współdziałanie z merytorycznymi komisjami Rady Gminy i związkami zawodowymi;
  6. zapewnienie kadrowych i organizacyjnych warunków działania placówek oświatowych - postanowienie to nie narusza kompetencji dyrektorów placówek oświatowych wynikających z przepisów prawa;
  7. występowanie do organów gminy w sprawach dotyczących utrzymania na odpowiednim poziomie technicznym placówek oświatowych;
  8. sporządzanie materiałów i analiz dla organów gminy;
  9. współdziałanie z organami placówek oświatowych;
  10. przejmowanie i przechowywanie dokumentacji zlikwidowanej placówki oświatowej oraz prowadzenie archiwum;
  11. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń organów gminy oraz innych dokumentów dotyczących działalności placówek oświatowych gminy, w tym m.in. ich zakładania, likwidacji i organizacji;
  12. analiza wniosków dotyczących dotowania publicznych placówek oświatowych prowadzonych przez inne osoby prawne i osoby fizyczne;
  13. kontrolowanie spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat oraz prowadzenie zbioru danych o spełnianiu obowiązku nauki;
  14. wykonywanie zadań związanych z załatwianiem indywidualnych spraw z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów, w tym m.in. przyjmowanie wniosków i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;
  15. gospodarowanie mieniem powierzonym przez gminę.".

§2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Jodłowa.

§3

 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady
Barbara Wal