Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

PRAWO LOKALNE

Drukuj
Grupa: PRAWO LOKALNE
Nr pozycji 2
Nazwa pozycji: Zarządzenie Nr 2/05 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 5 stycznia 2005 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa
Data publikacji: 2005-02-11
Osoba, która stworzyła pozycję:   

Zarządzenie Nr 2/05
Wójta Gminy Jodłowa
z dnia 5 stycznia 2005 r.

w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa

Na podstawie art. 33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz.1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759)

zarządza się co następuje:

§1

W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Jodłowa, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 12/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 10 lutego 2003 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędowi Gminy Jodłowa, zmienionym zarządzeniem Nr 69/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 10 lipca 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 108/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 14 listopada 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa, zarządzeniem Nr 122/03 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa i zarządzeniem Nr 58a/04 Wójta Gminy Jodłowa z dnia 23 sierpnia 2004 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jodłowa wprowadza się następujące zmiany:

  1. w § 8 w ust. l:
    a)pkt 16 otrzymuje brzmienie:
    „16)stanowisko ds. ochrony danych osobowych.",
    b)uchyla się pkt 17;
  2. § 17 otrzymuje brzmienie:
    „§ 17. Wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w Urzędzie dokonuje Skarbnik.";
  3. uchyla się § 18;
  4. w § 29 ust l otrzymuje brzmienie:
    „l. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:

    1. wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
    2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
    3. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
    4. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
    5. kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
    6. wykonywanie zadań związanych z opracowaniem projektu budżetu gminy;
    7. nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy;
    8. dokonywanie okresowych analiz i ocen wykonania budżetu gminy i gospodarki pozabudżetowej;
    9. opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze oraz rocznego sprawozdania z wykonania budżetu gminy;
    10. zapewnienie terminowości i prawidłowości sprawozdań budżetowych.";
  5. § 32 otrzymuje brzmienie:
    „§ 32. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. WOJSKOWYCH I OC należy prowadzenie spraw z zakresu:

    1) powszechnego obowiązku obrony kraju, a w szczególności dotyczących:
    a. administracji rezerw osobowych, w tym rejestracji przedpoborowych oraz kobiet podlegających obowiązkowi stawienia się do rejestracji, poboru i ewidencji,
    b. udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
    c. orzekania o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
    d. uznania poborowego, któremu doręczono kartę powołania do odbycia zasadniczej służby wojskowej, oraz żołnierza odbywającego tę służbę za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
    e. uznania poborowego, któremu doręczono kartę powołania do odbycia zasadniczej służby wojskowej, oraz żołnierza odbywającego tę służbę za żołnierza samotnego,
    f. pokrywania określonych przepisami prawa należności i opłat żołnierzom uznanym za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny i żołnierzom uznanym za samotnych,
    g. ustalania i wypłaty świadczeń pieniężnych przysługujących żołnierzom rezerwy, którzy odbyli ćwiczenia wojskowe,
    h. zakwaterowania sił zbrojnych,
    i. obrony cywilnej, w tym m.in. tworzenia formacji obrony cywilnej oraz powszechnej samoobrony ludności,
    j. świadczeń na rzecz obrony w czasie pokoju oraz w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
    2)ochrony informacji niejawnych;
    3)ochrony przeciwpożarowej, w tym w szczególności związanych z:
    a. ochroną przeciwpożarową budynku Urzędu,
    b. wyposażeniem, utrzymaniem i zapewnieniem gotowości bojowej ochotniczej straży pożarnej,
    c. koordynowaniem funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo- gaśniczego w zakresie ustalonym przez wojewodę.";
  6. § 34 otrzymuje brzmienie:
    „§ 34. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. ROLNICTWA, GOSPODARKI WODNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA należą sprawy z zakresu:
    l) rolnictwa, leśnictwa i łowiectwa a w szczególności dotyczące:
    a. ochrony roślin uprawnych,
    b. zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
    c. wydawania i cofania zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych oraz prowadzenia ich rejestru,
    d. nadzoru nad uprawami maku lub konopi włóknistych oraz nakazywania zniszczenia tych upraw,
    e. wykładania do publicznego wglądu projektu uproszczonego planu urządzenia lasu,
    f. opiniowania rocznych planów łowieckich oraz współdziałania Wójta z dzierżawcami i zarządcami obwodów łowieckich oraz nadleśniczymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe w sprawach związanych z zagospodarowaniem obwodów łowieckich,
    g. przyjmowania zawiadomień o dostrzeżonych objawach chorób zwierząt żyjących wolno;
    2) gospodarki wodnej, a w szczególności dotyczące:
    a. nakazywania właścicielom gruntów przywrócenia stanu poprzedniego wody na gruncie lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom,
    b. zatwierdzania ugod w sprawie zmiany stanu wody na gruntach;
    3) ochrony środowiska, a w szczególności dotyczące:
    a. ochrony przyrody, w tym m.in.:
    - wydawania zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
    - naliczania i ustalania, odraczania terminu uiszczenia, rozkładania na raty, przesuwania terminu płatności i umarzania opłaty za usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
    - wymierzania, odraczania terminu płatności, rozkładania na raty i umarzania administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie terenów zielem albo drzew, zadrzewień lub krzewów oraz za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,
    b. udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie,
    c. prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
    d. ochrony środowiska przed odpadami, w tym m.in. nakazywania posiadaczowi odpadów usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
    e. przyjmowania zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, mogących negatywnie wpływać na środowisko,
    f. nakładania na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji oraz ustalania wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia,
    g. utrzymania porządku i czystości w gminie.";
  7. § 36 otrzymuje brzmienie: „ § 36. DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS.GOSPODARKI GRUNTAMI należy prowadzenie spraw z zakresu:
    l) ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym związanych z:
    a. przeznaczaniem gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
    b. wyłączaniem gruntów z produkcji rolniczej lub leśnej,
    c. zapobieganiem degradacji gruntów,
    d. opiniowaniem decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów;
    2) gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, a w szczególności dotyczących:
    a. ewidencjonowania nieruchomości,
    b. sprzedaży, zamiany, oddawania w użytkowanie wieczyste, dokonywania darowizny nieruchomości,
    c. oddawania w trwały zarząd nieruchomości,
    d. wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania nieruchomości,
    e. przekazywania nieruchomości na cele szczególne,
    f. ustalania cen i opłat za nieruchomości oraz windykacji należności z tego tytułu,
    g. nabywania nieruchomości;
    3) komunalizacji mienia;
    4) podziału nieruchomości;
    5) scalenia i podziału nieruchomości;
    6) taksacji nieruchomości;
    7) rozgraniczania nieruchomości;
    8) gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, a w szczególności dotyczących:
    a. wynajmowania lokali, w tym lokali socjalnych,
    b. wypowiadania umów najmu lokali,
    c. zamiany lokali;
    9) dodatków mieszkaniowych, a w szczególności dotyczących ich przyznawania, odmowy przyznania i wstrzymywania wypłaty;
    10) postępowania w sprawach zgromadzeń;
    11) bezpieczeństwa imprez masowych, a w szczególności dotyczących:
    a. wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych,
    b. wydawania zakazów przeprowadzenia imprez masowych;
    12) zbiórek publicznych, a w szczególności dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na ich przeprowadzenie;
    13) kultury fizycznej.";
  8. § 47 otrzymuje brzmienie: „§ 47. DO ZADAŃ SAMODZDELENGO STANOWISKA PRACY DS. OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH należy prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz spraw z zakresu:
    1)ochrony danych osobowych;
    2)promocji gminy;
    3)usług hotelarskich;
    4)rozwiązywania problemów alkoholowych, a w szczególności dotyczących:
    a) działań na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukania poparcia dla działań na rzecz zmniejszania rozmiarów problemów alkoholowych,
    b) analizy problemów alkoholowych i stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania,
    c) koordynacji zadań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
    d) współpracy z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
    e) wdrażania i propagowania na terenie gminy ogólnopolskich i regionalnych kampanii edukacyjnych.";
  9. uchyla się § 47a.

 §2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

Wójt Gminy Jodłowa
mgr Władysław Kita