DO ZADAŃ SAMODZIELNEGO STANOWISKA PRACY DS. WYMIARU PODATKÓW I OPŁAT należą sprawy z zakresu:
1) podatków i opłat, a w szczególności:
a) ustalanie wysokości zobowiązań w podatkach: od nieruchomości, rolnym i leśnym od
osób fizycznych,
b) dokonywanie zmian w wymiarze,
c) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i
rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
d) prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości dla potrzeb wymiaru i poboru podatku od
nieruchomości oraz podatku rolnego i podatku leśnego,
e) prowadzenie kart pojazdów stanowiących przedmiot opodatkowania podatkiem od środków
transportowych,
f) określanie wysokości zobowiązań osób prawnych i jednostek organizacyjnych
nieposiadających osobowości prawnej w podatkach: od nieruchomości, od środków
transportowych, rolnym i leśnym oraz osób fizycznych w podatku od środków transportowych,
g) prowadzenie spraw związanych z:
- umarzaniem zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę w podatkach: od nieruchomości, od
środków transportowych, rolnym i leśnym od osób prawnych i jednostek organizacyjnych
nieposiadających osobowości prawnej oraz w podatku od środków transportowych od osób
fizycznych,
- odraczaniem terminów płatności podatków oraz rozkładaniem zapłaty podatków na raty,
- odraczaniem i rozkładaniem na raty zapłaty zaległości podatkowych wraz z odsetkami
za zwłokę w podatkach, o których mowa w tiret pierwszym,
- wprowadzaniem, naliczaniem i umarzaniem opłaty prolongacyjnej,
- określaniem wysokości, stwierdzaniem i zwrotem nadpłaty oraz zaliczaniem wpłat i nadpłat na poczet zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę, kosztów upomnienia oraz bieżących i przyszłych zobowiązań osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w podatkach: od nieruchomości, od środków transportowych, rolnym i leśnym oraz osób fizycznych w podatku od środków transportowych,
- stosowaniem i przyznawaniem ulg podatkowych,
h) wydawanie zaświadczeń oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i ewidencji
przekazanych lub otrzymanych informacji w sprawach zaświadczeń,
i) prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla należności pieniężnych od osób
prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej z tytułu
podatków: od nieruchomości, od środków transportowych, rolnego i leśnego oraz od
osób fizycznych z tytułu podatku od środków transportowych, bieżące księgowanie
wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat oraz przypisów i odpisów,
j) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej należności
pieniężnych, o których mowa w lit. i oraz postępowania zabezpieczającego;
2) gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, a w szczególności dotyczące:
a) ewidencjonowania nieruchomości,
b) sprzedaży, zamiany, oddawania w użytkowanie wieczyste i dokonywania darowizny
nieruchomości,
c) oddawania w trwały zarząd nieruchomości,
d) wydzierżawiania, wynajmowania, użyczania i oddawania w użytkowanie nieruchomości,
e) przekazywania nieruchomości na cele szczególne,
f) ustalania cen i opłat dotyczących nieruchomości oraz umarzania, odraczania terminu
płatności i rozkładania na raty należności pieniężnych z tego tytułu,
g) nabywania nieruchomości,
h) wyrażania zgody na wejście w teren nieruchomości gminnych, z wyjątkiem dróg;
3) ochrony zwierząt, a w szczególności:
a) wydawanie decyzji w przedmiocie czasowego odebrania właścicielowi lub opiekunowi
zwierzęcia,
b) wydawanie, zmiana i cofanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa
rasy uznawanej za agresywną,
c) wykonywanie postanowień sądu o czasowym odebraniu skazanemu zwierzęcia,
d) przygotowywanie projektu programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz
zapobiegania bezdomności zwierząt i przekazywanie go do zaopiniowania właściwym
podmiotom
Osoby odpowiedzialne
mgr Anna Kos
Stanowisko: Mł. referent
Prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych, a w szczególności:
1. ustalanie wysokości zobowiązań podatkowych,
2. dokonywanie zmian w wymiarze,
3. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
4. prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości dla potrzeb wymiaru i poboru podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych,
5.
prowadzenie spraw związanych z:
a) odraczaniem terminów płatności podatków oraz
rozkładaniem zapłaty podatków na raty,
b) wprowadzaniem, naliczaniem i umarzaniem opłaty
prolongacyjnej,
c) stosowaniem i przyznawaniem ulg podatkowych,
6. wydawanie zaświadczeń oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i ewidencji przekazanych lub otrzymanych informacji w sprawach zaświadczeń.
Małgorzata Szewczyk
Stanowisko: Podinspektor
Tel: 14 630 20 24
14 683 30 53 wew. 124
1. Prowadzenie spraw z zakresu podatków: od nieruchomości, od środków transportowych,
rolnego i leśnego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających
osobowości prawnej oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych,
a w szczególności:
1) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem
prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
2) prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości dla potrzeb wymiaru i poboru
podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i podatku leśnego,
3) prowadzenie kart pojazdów stanowiących przedmiot opodatkowania podatkiem od
środków transportowych,
4) określanie wysokości zobowiązań podatkowych,
5) wykonywanie zadań związanych z:
a) umarzaniem zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę,
b) odraczaniem terminów płatności podatków oraz rozkładaniem zapłaty podatków na raty,
c) odraczaniem i rozkładaniem na raty zapłaty zaległości podatkowych wraz
z odsetkami za zwłokę,
d) wprowadzaniem, naliczaniem i umarzaniem opłaty prolongacyjnej,
e) określaniem wysokości, stwierdzaniem i zwrotem nadpłaty oraz zaliczaniem wpłat
i nadpłat na poczet zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę,
kosztów upomnienia oraz bieżących i przyszłych zobowiązań podatkowych,
6) wydawanie zaświadczeń oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i ewidencji
przekazanych lub otrzymanych informacji w sprawach zaświadczeń,
7) prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla należności pieniężnych,
bieżące księgowanie wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat oraz przypisów i odpisów,
8) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń
pieniężnych i postępowania zabezpieczającego.
2. Prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, a w szczególności dotyczące:
1) ewidencjonowania nieruchomości,
2) sprzedaży, zamiany, oddawania w użytkowanie wieczyste i dokonywania darowizny
nieruchomości,
3) oddawania w trwały zarząd nieruchomości,
4) wydzierżawiania, wynajmowania, użyczania i oddawania w użytkowanie
nieruchomości,
5) przekazywania nieruchomości na cele szczególne,
6) ustalania cen i opłat dotyczących nieruchomości oraz umarzania, odraczania terminu
płatności i rozkładania na raty należności pieniężnych z tego tytułu,
7) nabywania nieruchomości,
8) wyrażania zgody na wejście w teren nieruchomości gminnych, z wyjątkiem dróg.
3. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony zwierząt, a w szczególności:
1) wydawanie decyzji w przedmiocie czasowego odebrania właścicielowi lub
opiekunowi zwierzęcia,
2) wydawanie, zmiana i cofanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie
psa rasy uznawanej za agresywną,
3) wykonywanie postanowień sądu o czasowym odebraniu skazanemu zwierzęcia,
4) przygotowywanie projektu programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz
zapobiegania bezdomności zwierząt i przekazywanie go do zaopiniowania
właściwym podmiotom.
mgr Elżbieta Stanula
Stanowisko: Informacje wprowadziła
Tel: 14 630 20 09
14 683 30 53 wew. 109
Osoba publikująca: Lucyna Gajda
Data publikacji: 2018-07-26